Pages - Menu

2 May 2013

Hilang Minat


Semua orang alaminya bukan hanya aku seorang.Hilang minat atau hilang terus dari dunia berblog.Permulaan memang ada rasa bersemangat dan berkobar2 untuk bikin blog.Bersemangat dan sangat ghairah.Kalau boleh mahu hari2 update entry dan tak kisahlah apa cerita sekalipun.

Lagi terliur bila melihat blog orang lain yang berbagai2 dan cantik2 dan berinfomasi.

Kita pun mulai beranggapan bahawa dunia blog ini best sangat.Kita cuba yang terbaik dan memuat turun gambar2 yang menarik tentang diri kita atau perkara2 yang berkenaan entry kita.Rajin ke hulu ke hilir melawat blog orang lain dan tinggalkan komen....macam biasa la minta kunjungan balas!

Bulan pertama ok.Bulan ke dua ok lagi.

Bila sudah melebihi ke angka 3 bulan kita mulai sedar ianya bukan sangat mudah untuk memiliki sebuah blog yang hebat.Mula la ada rasa pahit2 masin.Garu sana sini padahal tak gatal pun.Termenung tengok skrin laptop dan bertanya ...apa yang aku buat ni?

Kembali ke pada asasnya.Bikin blog untuk apa?

Kalau aku lah aku bikin blog kerana ianya tempat yang paling selamat untuk aku meludah dan meluah segala macam rasa hati aku.Mana ada tempat yang lebih selamat lagi untuk kita membebel dan merepek tentang rasa hati dan sakit hati kita?

Entry ini aku bikin kerana ada seorang blogger yang aku minati seperti sudah mati dari dunia ini! Dulu rajin dia bikin post.Banyak gambar2 dia ...la ni....5 minggu senyap macam batu! Bosan ke?

chow!

31 comments:

  1. bosan itu normal. hehe. saya pun pernah ada rasa bosan berblog. tapi , sebosan-bosan mana pun saya. belum pernah lagi terdetik nak letak jawatan sebagai blogger. sebab bagi saya , blogger adalah sesuatu yang unik. dan kita sebagai blogger , memang unik :)

    ReplyDelete
  2. haah.,begitulah terjadi bila niat mula terpesong.

    ReplyDelete
  3. takde idea barangkali

    :)

    ReplyDelete
  4. mungkin dia sibuk. =). Aku pun bakal begitu satu hari nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bz...apahal hari2 dok kat sini yer dak

      Delete
  5. klu hilang minat... berehatlah, nnt dah minat semula, sambung balik ye

    ReplyDelete
  6. lama tak dgr khabar dia. tapi pernah tgk keek dia.. ;)

    ReplyDelete
  7. Penat..penat.. Bakat menulis ni kena datang naturally. Susah bila ilham pintang nih

    ReplyDelete
  8. patut la aku perasan kau dah macam air laut yang tengah surut. mungkin akan tiba masa nanti aras laut akan naik semula...

    ReplyDelete
  9. x larat nak kejar update blog hari2. keje lg. balik umah, penat lak. aku nak blogwalking pun mls2 dah skang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x larat satu hal ...beban pun satu hal..

      Delete
  10. samalah. sekarang dah jadi makin bz. nak update blog pun x sepat apetah lagi nak bw. mmg balik kelas tido bangun buat asignment. blog lintang pukang

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum.

    Wahai lelaki semalam, ko bikin blog untuk apa? Ko pun dah jawab disitu.

    Pasang surut, turun naik, normal dah dalam berblog ni. Ak ni ha, pernah surut 3 bulan, pernah niat nak bersara..haih, mcm2 lah, last2 menulis juga smpai ke hri ni.

    Ak pun tatau kenapa,hahaahha.

    Kdg2 kebosanan dan mood kelaut kita ni mungkin juga sbb dah tiba masa. Tiba masa buat pembaharuan. Tak kisahla pembaharuan dri segi penulisan, rupa blog, luaskan pergaulan. Depends la.

    Ak sebut 3 faktor tu sbb ak dpt kesan, ant penyebab aku surut tu sebab aku tersekat kat tiga2 faktor tu. Allah, kenapa ak rsa ayat aku berbelit2 ni,hahaha. Sorry.

    Tu je lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun tapi aku fikir lebih baik diam sebentar daripada tido selamanya...

      Delete
  12. 2 3 tahun kebelakangan ini juga aku banyak berdiam diri. Habis modal mungkin. Ntah laaa

    ReplyDelete
  13. yang pasti berblog untuk cari kawan baru,wah..jangan la give uppppppppppppppppp

    ReplyDelete
  14. sy skang bz amat...mula timbul bosan dgn blog.. hurmm

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...